Pomocna taśma z nadrukiem
Projektowanie taśmy z nadrukiem to proces pozwalający na kreatywne wyrażenie marki. Pomaga również na przekazywanie różnych informacji odbiorcom. W związku z tym, taśma z nadrukiem znajduje zastosowanie w logistyce, magazynowaniu i promocji. Staje się niejako wizytówką firmy. Zwyczajna taśma do pakowania może bowiem wywoływać pozytywne skojarzenia i budować rozpoznawalność.
Jasny cel
Taśma pakowa, jak sama nazwa wskazuje, powinna usprawniać pakowanie. Jednak nadruk spełnia odmienne funkcje. Dlatego pierwszym krokiem w projektowaniu taśmy z nadrukiem jest zrozumienie celu, jaki ma ona spełniać. Odpowiedź na to pytanie pomoże określić, jakie elementy powinny znaleźć się na taśmie. Zastosowania marketingowe wymuszają, aby była to taśma pakowa z logo bądź sloganem reklamowym. Warto również pomyśleć o umieszczeniu innych elementów graficznych, które identyfikują markę.
Dobór kolorów i grafik
Kolorystyka taśmy powinna być spójna z identyfikacją wizualną firmy. Warto wykorzystać barwy, które kojarzą się z marką. Pomoże to w budowaniu spójnego wizerunku. Przy wyborze kolorów dobrym pomysłem jest kierowanie się zasadą kontrastu. Nadruk musi być dobrze widoczny. Jeśli taśma pakowa jest ciemna, nadruk powinien być jasny i na odwrót. Większość producentów taśm z nadrukiem posiada w zespole grafika. W razie problemów z doborem, to on zadba o takie szczegóły.
Projektowanie grafiki i tekstu, to etap kolejny. Wszystkie elementy powinny być dobrze widoczne. Zbyt skomplikowane wzory mogą być trudne do odczytania. Prostota i klarowność to klucz do skutecznego przekazu. Logo firmy powinno być umieszczone w centralnym miejscu. Natomiast wszelkie dodatkowe informacje powinny być niezbyt rozproszone. W innym przypadku odbiorca może mieć trudność z odnalezieniem danych kontaktowych bądź adresu strony internetowej. Taśma pakowa z nadrukiem firmowym ma ograniczoną pojemność. Nie można przesadzać z nagromadzeniem grafik i tekstów.
Taśma z nadrukiem wysokiej jakości
Strona graficzna, to istotna część projektowania. Równie ważne są także same materiały oraz jakość nadruku. Taśmy wykonuje się z różnych materiałów. Są to tworzywa sztuczne, ale popularność zdobywa też taśma papierowa. Dobór należy rozważyć w kontekście specyficznych potrzeb firmy. Technologie druku, takie jak druk fleksograficzny czy sitodruk, również różnią się pod względem kosztów i jakości. Wszystkie wątpliwości z pewnością rozwieje producent taśm lub drukarnia. Dzięki temu finalny produkt ułatwi pakowanie Bydgoszcz. Będzie też niedrogim sposobem na zdobywanie nowych klientów.